Neodgovorno ravnanje Agencije za varnost prometa in včlanitev v Sindikat poklicnih voznikov Slovenije - SPVS
V KSS smo prepričani, da je Agencija za varnost prometa ena od mnogih nepotrebnih agencij in služi le za izgovor odgovornim ministrstvom za stanje na področju varnosti v cestnem prometu. Dejanske probleme odgovorni na resornih ministrstvih dobro poznajo a jih ne želijo videti, agencija pa po desetih dneh niti ne najde dopisa KSS s predlogom za uzakonitev obvezne vgradnje dodatne klimatske naprave v tovornih vozilih, kar bi nedvomno povečalo varnost v cestnem prometu in na delovnem mestu večini poklicnim voznikom, a država očitno ščiti bogate avtoprevoznike pred zanemarljivimi stroški.
Konfederacija slovenskih sindikatov je pred desetimi dnevi naslovila na Agencijo za varnost prometa in Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti kot odgovorno ministrstvo za varnost in zdravje pri delu dopis s predlogom za vgradnjo dodatnih klimatskih naprav v tovorna vozila, o čemer smo objavili prispevek z naslovom: Kršijo avtoprevozniki delovnopravne predpise o počitku za poklicne voznike
Po tednu dni vsakodnevnega telefonskega klicanja nam Jože Tršelič iz Agencije za varnost prometa ni mogel potrditi prejema dopisa s predlogom KSS, ker ga preprosto ni našel, se je pa spomnil, da so ga na agenciji prejeli. To je neodgovorno ravnanje in preprosto nekoristno trošenje proračunskega denarja, saj v konfederaciji niti ne vemo zagotovo ali so v agenciji prejeli naš predlog, kaj šele, da bi nam odgovorili. Zamegljevanje odgovornosti z agencijami je zagotovo ena od metod zaščite avtoprevoznikov in mogoče še koga.
Zgovoren prispevek v reviji Reporter z dne 27. julija, v povezavi: 100 največjih tovornjakarjev - Kdo so bogati lastniki slovenskih transportnih podjetij je razgalil bogastvo lastnikov avtoprevozniških podjetij, ki jih po prepričanju KSS država ščiti pred zanemarljivimi stroški za vgradnjo dodatnih klimatskih naprav, ki bi nedvomno zmanjšale število prometnih nesreč iz 2.410 z udeležbo tovornih vozil v letu 2014.
Država dopušča tudi sivo ekonomijo v avtoprevozniški panogi s tem, ko dopušča plačilo voznikov po kilometrih preko "fiktivnih" dnevnic, od česar se prispevki ne plačujejo. Na plačilnih listah voznikov pa so vsak mesec le ure polnega delovnega časa brez ene nadure, a vozniki mesečno delajo v poprečju preko 300 ur. Takšna praksa pri 22.000 poklicnih voznikih je za državo sprejemljiva, saj ne ukrepa, a posledice prometnih nesreč zaradi preutrujenosti poklicnih voznikov občutimo udeleženci v cestnem prometu in posredno vsi davkoplačevalci.
Poklicni vozniki ob skoraj minimalnih plačah po nekakšnih čudnih ključih za plačilo po kilometrih (to v RS zagotovo ni predpisano), počivajo v poletnih vročih dneh na 40 stopinjah C in več, medtem ko so njihovi delodajalci iz dneva v dan bogatejši. V KSS in Sindikatu poklicnih voznikov Slovenije - SPVS lahko z gotovostjo zatrdimo, da tudi če avtoprevozniki odrejajo delo voznikom v skladu s predpisi, ki določajo počitek voznikov, da se v avtoprevozniški panogi redno kršijo predpisi o zagotavljanju varnih in zdravih delovnih pogojev na račun oz. v škodo delavcev, pa še plačilo po kilometrih je v škodo voznikov in države, saj gre za čisto sivo ekonomijo.
Agencija za varnost prometa ni odgovorna za varnost v cestnem prometu, v KSS in Sindikatu poklicnih voznikov Slovenije - SPVS trdimo, da je za varnost v cestnem prometu odgovorno izključno Ministrstvo za notranje zadeve in, da je prelaganje odgovornosti na javno agencijo neodgovorno, saj agencija ob 100 zaposlenih javnih uslužbencih ni v stanju niti odgovarjati na pobude in predloge odgovornih državljanov, v konkretnem primeru sindikata za zagotavljanje varnega in zdravega delovnega okolja. Takšne agencije ne potrebujemo. V KSS še sedaj ne vemo, ali bo sploh kdo proučil naš predlog in nam odgovoril.
Ob tej priložnosti zaradi velikega zanimanja poklicnih voznikov za včlanitev v Sindikat poklicnih voznikov Slovenije - SPVS, ki deluje pod okriljem KSS objavljamo njihovo pristopno izjavo - v povezavi spodaj, ker je njihova spletna stran še v izdelavi in možnosti objave še nimajo.
Gvido Novak, dipl. inž. tehn. prom.
predsednik KSS
Konfederacija slovenskih sindikatov je pred desetimi dnevi naslovila na Agencijo za varnost prometa in Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti kot odgovorno ministrstvo za varnost in zdravje pri delu dopis s predlogom za vgradnjo dodatnih klimatskih naprav v tovorna vozila, o čemer smo objavili prispevek z naslovom: Kršijo avtoprevozniki delovnopravne predpise o počitku za poklicne voznike
Po tednu dni vsakodnevnega telefonskega klicanja nam Jože Tršelič iz Agencije za varnost prometa ni mogel potrditi prejema dopisa s predlogom KSS, ker ga preprosto ni našel, se je pa spomnil, da so ga na agenciji prejeli. To je neodgovorno ravnanje in preprosto nekoristno trošenje proračunskega denarja, saj v konfederaciji niti ne vemo zagotovo ali so v agenciji prejeli naš predlog, kaj šele, da bi nam odgovorili. Zamegljevanje odgovornosti z agencijami je zagotovo ena od metod zaščite avtoprevoznikov in mogoče še koga.
Zgovoren prispevek v reviji Reporter z dne 27. julija, v povezavi: 100 največjih tovornjakarjev - Kdo so bogati lastniki slovenskih transportnih podjetij je razgalil bogastvo lastnikov avtoprevozniških podjetij, ki jih po prepričanju KSS država ščiti pred zanemarljivimi stroški za vgradnjo dodatnih klimatskih naprav, ki bi nedvomno zmanjšale število prometnih nesreč iz 2.410 z udeležbo tovornih vozil v letu 2014.
Država dopušča tudi sivo ekonomijo v avtoprevozniški panogi s tem, ko dopušča plačilo voznikov po kilometrih preko "fiktivnih" dnevnic, od česar se prispevki ne plačujejo. Na plačilnih listah voznikov pa so vsak mesec le ure polnega delovnega časa brez ene nadure, a vozniki mesečno delajo v poprečju preko 300 ur. Takšna praksa pri 22.000 poklicnih voznikih je za državo sprejemljiva, saj ne ukrepa, a posledice prometnih nesreč zaradi preutrujenosti poklicnih voznikov občutimo udeleženci v cestnem prometu in posredno vsi davkoplačevalci.
Poklicni vozniki ob skoraj minimalnih plačah po nekakšnih čudnih ključih za plačilo po kilometrih (to v RS zagotovo ni predpisano), počivajo v poletnih vročih dneh na 40 stopinjah C in več, medtem ko so njihovi delodajalci iz dneva v dan bogatejši. V KSS in Sindikatu poklicnih voznikov Slovenije - SPVS lahko z gotovostjo zatrdimo, da tudi če avtoprevozniki odrejajo delo voznikom v skladu s predpisi, ki določajo počitek voznikov, da se v avtoprevozniški panogi redno kršijo predpisi o zagotavljanju varnih in zdravih delovnih pogojev na račun oz. v škodo delavcev, pa še plačilo po kilometrih je v škodo voznikov in države, saj gre za čisto sivo ekonomijo.
Agencija za varnost prometa ni odgovorna za varnost v cestnem prometu, v KSS in Sindikatu poklicnih voznikov Slovenije - SPVS trdimo, da je za varnost v cestnem prometu odgovorno izključno Ministrstvo za notranje zadeve in, da je prelaganje odgovornosti na javno agencijo neodgovorno, saj agencija ob 100 zaposlenih javnih uslužbencih ni v stanju niti odgovarjati na pobude in predloge odgovornih državljanov, v konkretnem primeru sindikata za zagotavljanje varnega in zdravega delovnega okolja. Takšne agencije ne potrebujemo. V KSS še sedaj ne vemo, ali bo sploh kdo proučil naš predlog in nam odgovoril.
Ob tej priložnosti zaradi velikega zanimanja poklicnih voznikov za včlanitev v Sindikat poklicnih voznikov Slovenije - SPVS, ki deluje pod okriljem KSS objavljamo njihovo pristopno izjavo - v povezavi spodaj, ker je njihova spletna stran še v izdelavi in možnosti objave še nimajo.
Gvido Novak, dipl. inž. tehn. prom.
predsednik KSS