Kršijo avtoprevozniki delovnopravne predpise o počitku za poklicne voznike
V Konfederaciji slovenskih sindikatov smo prepričani, da pogoji za počitek voznikov tovornjakov ne omogočajo počitka, ki ga določa delovnopravna zakonodaja za delavce in še posebej strožja za poklicne voznike. Varnost in zdravje pri delu poklicnih voznikov in ostalih udeležencev v cestnem prometu je zato ogrožena, na žalost mnogokrat tudi življenja, kar se je v preteklih dneh nedvomno ponovno izkazalo. Skrajni čas je, da država sprejme predpise, ki bodo voznikom tovornjakov omogočali počitek za varno in zdravo opravljanje njihovega napornega poklica, še posebej v vročih poletnih dneh. Za ustrezen počitek poklicnih voznikov v poletni vročini je nujno potrebno predpisati obvezno vgradnjo in uporabo dodatne klimatske naprave v tovornih vozilih, ki delujejo neodvisno od delovanja motorja.
24ur.com: KSS: Vozniki niso ustrezno spočiti
Konfederacija slovenskih sindikatov je na Agencijo za varnost cestnega prometa - AVP in Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti naslovila predlog za dopolnitev predpisov, ki bodo določali obvezno vgradnjo in uporabo dodatnih klimatskih naprav v tovorna vozila, ki delujejo neodvisno od delovanja motorja. Naslovnikoma in v vednost Vladi Republike Slovenije ter Avto moto zvezi Slovenije poslan predlog je izviren v povezavi spodaj.
V poletnih dneh je na slovenskih cestah vsako leto mnogo prometnih nesreč z udeleženimi tovornimi vozili, katerih število je v letošnjem letu porastlo. V Konfederaciji slovenskih sindikatov smo prepričani, da predpisan počitek delavcev in to velja še posebej za poklicne voznike v mednarodnem transportu, v poletnih dneh ni ustrezen. V kabinah tovornih vozil brez vgrajenih dodatnih klimatskih naprav, ki delujejo neodvisno od delovanja motorja, se ob stanju na parkirišču, razvijejo nevzdržno visoke temperature. V takšnih razmerah predpisan počitek ni možen. Dejstvo je, da če poklicni voznik ustrezno ne počiva mora z vožnjo nadaljevati nespočit, saj je to njegov poklic in dolžnost do delodajalca, s tem pa ogroža varnost v cestnem prometu, svojo in ostalih udeležencev v prometu. Ni zanemarljiv podatek, da se zaradi klimatskih sprememb, iz leta v leto, povprečne temperature poleti dvigujejo, torej je tudi to dodaten argument za zagotovitev ustreznega počitka poklicnim voznikom, za njihovo varno in zdravo opravljanje dela oz. vožnjo težkih tovornih vozil.
V okviru naše konfederacije deluje Sindikat mobilnih delavcev Slovenije, ki na problematiko zagotavljanja ustreznega počitka v vročih poletnih dneh opozarja že dlje časa, a žal doslej neuspešno. Za poklicne voznike je po ustaljenih standardih predvideno, da počivajo v kabinah njihovih tovornih vozil, v katerih se ko stojijo, poleti temperature dvignejo krepko preko 40 stopinj C in ne popuščajo večino dneva. Mnoga vozila slovenskih avtoprevoznikov niso opremljena s klimatskimi napravami, ki bi delovale brez delovanja motorja in v teh tovornih vozilih v vročih poletnih dneh počitek poklicnih voznikov po našem prepričanju ni možen.
Posledice neustreznega počitka (slike spodaj) po mnogih kilometrih v tujini in doma, zagotovo negativno vplivajo na varnost v cestnem prometu. Visoke kazni, ki so določene za prekrške cestno prometnih predpisov je zakonodajalec uredil zelo hitro, kot predlagamo, bi se lahko zelo hitro uredili tudi ustrezni pogoji za počitek poklicnih voznikov.
Strošek predlaganih dodatnih klimatskih naprav se giblje okrog 1.000 EUR in je zanemarljiv glede na učinke, ki bi jih z njihovo vgradno zagotovo dosegli za varnost v cestnem prometu, poklicnim voznikom, pa bi s tem delodajalci zagotovili ustrezen, že sedaj predpisan počitek.
Javna agencija RS za varnost prometa je ob nedavnih nesrečah javno izrazila skrb zaradi porasta števila prometnih nesreč s smrtnim izidom, saj je število smrtnih žrtev na slovenskih cestah v letošnjem letu doseglo že številko 62. Samo v preteklem tednu je na slovenskih cestah v šestih prometnih nesrečah umrlo sedem ljudi. Javno so napovedali, da bodo zaradi zadnjih tragičnih prometnih nesrečah pripravili načrt ukrepov, s katerimi bi naj trend znova obrnili in zagotovili, da letošnja statistika umrlih na slovenskih cestah vendarle ne bi bila še bolj črna od lanske. Njihovo mnenje je, da je še to poletje potrebno pripraviti preventivne ukrepe, ki bodo usmerjeni predvsem v vprašanja vožnje pod vplivom alkohola, prehitre vožnje in uporabe mobilnih telefonov med vožnjo, prav tako pa menijo, da bi bilo potrebno pozornost posvetiti preutrujenim voznikom in varnostni razdalji. Menijo tudi, da bi bilo potrebno poostriti še nadzor nad vozniki tovornjakov, in sicer s kontrolo časa vožnje in počitkov. O ustreznosti pogojev za počitek in ali so poklicni vozniki v teh vročih poletnih dneh spočiti po predpisanem stanju z vozili, pa se doslej še nihče ni vprašal, niti ni še nihče ničesar storil v smeri zagotovitve ustreznih počitkov poklicnih voznikov.
V Konfederaciji slovenskih vojakov smo prepričani, da bo poostren nadzor na po načrtih Agencije za varnost cestnega prometa predvidenih področjih zagotovo dosti držaji, kot bi bila vgradnja dodatnih klimatskih naprav, ki jih je za zagotovitev varnih in zdravih delovnih pogojev poklicnim voznikom dolžan zagotoviti delodajalec po že obstoječi zakonodaji, vendar to še ni v nobenem predpisu nedvoumno določeno.
V konfederaciji smo prepričani, da bi zagotovitev ustreznega počitka poklicnim voznikom za opravljanje njihovega dela s poudarkom na mednarodnem transportu, z vgradnjo dodatnih klimatskih naprav izvedli nujno potreben preventivni ukrep z največjimi učinki od vseh, ki jih Agencija za varnost cestnega prometa predvideva. Doslej se z že običajnimi preventivnimi ukrepi ni doseglo želenih učinkov, prepričani smo, da se zaradi njihovega nenehnega stopnjevanja med poklicnimi vozniki doseže ravno nasproten neželen učinek - nezadovoljstvo!
Na tahografu ugotovljen ustrezen počitek še ne pomeni, da je voznik spočit!
Gvido Novak
predsednik KSS
24ur.com: KSS: Vozniki niso ustrezno spočiti
Konfederacija slovenskih sindikatov je na Agencijo za varnost cestnega prometa - AVP in Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti naslovila predlog za dopolnitev predpisov, ki bodo določali obvezno vgradnjo in uporabo dodatnih klimatskih naprav v tovorna vozila, ki delujejo neodvisno od delovanja motorja. Naslovnikoma in v vednost Vladi Republike Slovenije ter Avto moto zvezi Slovenije poslan predlog je izviren v povezavi spodaj.
V poletnih dneh je na slovenskih cestah vsako leto mnogo prometnih nesreč z udeleženimi tovornimi vozili, katerih število je v letošnjem letu porastlo. V Konfederaciji slovenskih sindikatov smo prepričani, da predpisan počitek delavcev in to velja še posebej za poklicne voznike v mednarodnem transportu, v poletnih dneh ni ustrezen. V kabinah tovornih vozil brez vgrajenih dodatnih klimatskih naprav, ki delujejo neodvisno od delovanja motorja, se ob stanju na parkirišču, razvijejo nevzdržno visoke temperature. V takšnih razmerah predpisan počitek ni možen. Dejstvo je, da če poklicni voznik ustrezno ne počiva mora z vožnjo nadaljevati nespočit, saj je to njegov poklic in dolžnost do delodajalca, s tem pa ogroža varnost v cestnem prometu, svojo in ostalih udeležencev v prometu. Ni zanemarljiv podatek, da se zaradi klimatskih sprememb, iz leta v leto, povprečne temperature poleti dvigujejo, torej je tudi to dodaten argument za zagotovitev ustreznega počitka poklicnim voznikom, za njihovo varno in zdravo opravljanje dela oz. vožnjo težkih tovornih vozil.
V okviru naše konfederacije deluje Sindikat mobilnih delavcev Slovenije, ki na problematiko zagotavljanja ustreznega počitka v vročih poletnih dneh opozarja že dlje časa, a žal doslej neuspešno. Za poklicne voznike je po ustaljenih standardih predvideno, da počivajo v kabinah njihovih tovornih vozil, v katerih se ko stojijo, poleti temperature dvignejo krepko preko 40 stopinj C in ne popuščajo večino dneva. Mnoga vozila slovenskih avtoprevoznikov niso opremljena s klimatskimi napravami, ki bi delovale brez delovanja motorja in v teh tovornih vozilih v vročih poletnih dneh počitek poklicnih voznikov po našem prepričanju ni možen.
Posledice neustreznega počitka (slike spodaj) po mnogih kilometrih v tujini in doma, zagotovo negativno vplivajo na varnost v cestnem prometu. Visoke kazni, ki so določene za prekrške cestno prometnih predpisov je zakonodajalec uredil zelo hitro, kot predlagamo, bi se lahko zelo hitro uredili tudi ustrezni pogoji za počitek poklicnih voznikov.
Strošek predlaganih dodatnih klimatskih naprav se giblje okrog 1.000 EUR in je zanemarljiv glede na učinke, ki bi jih z njihovo vgradno zagotovo dosegli za varnost v cestnem prometu, poklicnim voznikom, pa bi s tem delodajalci zagotovili ustrezen, že sedaj predpisan počitek.
Javna agencija RS za varnost prometa je ob nedavnih nesrečah javno izrazila skrb zaradi porasta števila prometnih nesreč s smrtnim izidom, saj je število smrtnih žrtev na slovenskih cestah v letošnjem letu doseglo že številko 62. Samo v preteklem tednu je na slovenskih cestah v šestih prometnih nesrečah umrlo sedem ljudi. Javno so napovedali, da bodo zaradi zadnjih tragičnih prometnih nesrečah pripravili načrt ukrepov, s katerimi bi naj trend znova obrnili in zagotovili, da letošnja statistika umrlih na slovenskih cestah vendarle ne bi bila še bolj črna od lanske. Njihovo mnenje je, da je še to poletje potrebno pripraviti preventivne ukrepe, ki bodo usmerjeni predvsem v vprašanja vožnje pod vplivom alkohola, prehitre vožnje in uporabe mobilnih telefonov med vožnjo, prav tako pa menijo, da bi bilo potrebno pozornost posvetiti preutrujenim voznikom in varnostni razdalji. Menijo tudi, da bi bilo potrebno poostriti še nadzor nad vozniki tovornjakov, in sicer s kontrolo časa vožnje in počitkov. O ustreznosti pogojev za počitek in ali so poklicni vozniki v teh vročih poletnih dneh spočiti po predpisanem stanju z vozili, pa se doslej še nihče ni vprašal, niti ni še nihče ničesar storil v smeri zagotovitve ustreznih počitkov poklicnih voznikov.
V Konfederaciji slovenskih vojakov smo prepričani, da bo poostren nadzor na po načrtih Agencije za varnost cestnega prometa predvidenih področjih zagotovo dosti držaji, kot bi bila vgradnja dodatnih klimatskih naprav, ki jih je za zagotovitev varnih in zdravih delovnih pogojev poklicnim voznikom dolžan zagotoviti delodajalec po že obstoječi zakonodaji, vendar to še ni v nobenem predpisu nedvoumno določeno.
V konfederaciji smo prepričani, da bi zagotovitev ustreznega počitka poklicnim voznikom za opravljanje njihovega dela s poudarkom na mednarodnem transportu, z vgradnjo dodatnih klimatskih naprav izvedli nujno potreben preventivni ukrep z največjimi učinki od vseh, ki jih Agencija za varnost cestnega prometa predvideva. Doslej se z že običajnimi preventivnimi ukrepi ni doseglo želenih učinkov, prepričani smo, da se zaradi njihovega nenehnega stopnjevanja med poklicnimi vozniki doseže ravno nasproten neželen učinek - nezadovoljstvo!
Na tahografu ugotovljen ustrezen počitek še ne pomeni, da je voznik spočit!
Gvido Novak
predsednik KSS



